Alla inlägg under augusti 2013

Av anonym - 31 augusti 2013 12:15

Här kommer resultat  för augusti och det verkade som att det lite mera tränings pass denna månad än vad det blev förra månaden Juli.


Men skriver upp nu alla aktergorier så blir det mer lättare också att se vad som är vad och vad man har gjort.



Cykel. 09.11.26, 112 KM

Moutainbike 01.35.59 20,43 km

Powerwalk. 49.01.53 , 246 km


Och här är hela resultatet


Distans 379 km

Duration 59.49.19

speed avg 6,3 km/h

speed max 91,9 km/h

Pace avg  9,27 min/km

Pace max 0,39 min/km

Hr avg     32 461

Steg 313957, 2788/min


Så det var det hela det här för denna månad som sagt.

Men känner mig endå ganska nöjd med detta endå om man säger så då.  

Av anonym - 27 augusti 2013 17:29

Varit på mitt pt pass i dag men blev att promenera i dag i stället för att springa  vet inte vad som hände i går under dansaerobicsen fick jätte ont i knät helt plötsligt och tog det lite lugnare med vissa rörelser för att inte få för ont eller tappa fokuseringen helt inte bra under ett grupp pass precis.


Men var i dag till min pt och promenera på bandet innan en timme provade springa men knät sa till på en gång så det var bara att lunga sig i från att springa.

Pt passet gick bra och sen blev det att väga sig och ta mått,blev lite överaskad jämförde med min våg hemma.

Och det var bara 1 kilo mellan så det tyckte jag var helt okey för min del det kunde jag accetpera.

Plus att man hade krympt faktiskt också


bysten med 2 cm

midjan med 3 cm

stussen med 5 cm


Jag var ju lite arg på mig själv sist efter det hade krympt på andra ställen men enda stället som det inte hade krympt det var runt stussen så mina salsa pass har då haft effekt i alla fall och det känns väldigt bra det också så klart.

Och detta höll ju mig på väldigt bra humör under passet också så klart och sen för i morgon också så klart.

Plus att pt.n tyckte att det var riktigt skoj och se mig på riktigt bra humör också för den delen.  

Han är verkligen toppen den här pt.n


Av anonym - 26 augusti 2013 09:37

God morgon



Gränsfall att man höll på att vakna i morse hade en aning svårt och somna i går också somnade runt halv två egentligen och det är i finsk tid (halv tre) .

Måste fråga lite tips av min pt men kommer säker få höra vi har ju pratat om detta ju.

Vet faktiskt inte vad detta kan bero på att det är så här som sagt jaja men det blir väl bättre hoppas jag.

Fint väder i dag och ska nog ta en liten powerwalk innan gymmet i dag,och sen fixa lite annat också så klart men men,

Röda veckan håller på och försvinna nu i alla fall skönt det avskyr ha röd vecka när man ska bort så det kändes bra samtidigt också.

Förhoppnings vis sista dagen i dag, och det som har förvåna mig är att jag har bara gått upp 1 halvt kilo annars så brukar det vara mera än det och med tanke på 2 kakpaket också så tycker jag att det är l ite skumt men får se det i från den positiva sidan också för den delen med att det vara bara ett halvt kilo i alla fall.


Av anonym - 25 augusti 2013 23:29

Min kvälls promenad var behaglig och fortfarande varmt men valde att ta på min lite länge byxor endå .

Har haft shorts på mig hela dagen och insåg att inte gick att ha dom gråa på mig på kvällen.

Så ett par av ,om tre kvarts lång byxor och min gråa väst med luva fick det allt bli i kväll och det var allt precis lagom också för mi dessutom kände jag vid nacken att jag hade fått väldigt mycket sol på mig också  precis som ansiktet också för den delen.  

Så det blev runt karlberg också ja fredhäll rålisparken karlberg hornsberg  i precis en lagom takt också.

Jag tog lite bilder också från karlbergs slott och sen på en  jätte fin solnedgång ska lägga ut dom bilder i inlägget så fort jag kommer åt dom vet inte varför jag inte har kunna göra det nu i kväll något skumt med mailen i alla fall är det åtminstonde har aldrig har problem med detta tidigare.

Men ska fixa. på något vis åtminnstonde.

Det var precis lagom med människor ute också och do höll nu på att bort dessa stopp i från trialthon grejen tidigare i dag också som jag beundra ganska mycket också.


(men det var i alla fall skönt att inte cykla i dag i alla att jag ägnade mig åt powerwalksen i dag i stället som variation för den delen sen blir det ju ingen cykling för ens på fredag.






Av anonym - 25 augusti 2013 22:10

Det blev allt en riktigt ordenlig powerwalk måste jag säga kände mig inte riktigt direkt nöjd eller med den första powerwalken så klart eller om man säger så då.Först blev det en runda som vanligt runt karlberg med lite stopp så klart var det också eftersom det visa sig vara ett

Triathlon i dag här vid norrmälatstrand bland annat så kände mig inte riktigt så tillfredställd av den promenaden

men vad jag gjorde var att jag tog och skrev upp i alla fall vad resultatet i från första blev.


01:31:42  angående tid

8,76 km blev det.


För vad jag valde var att jag fortsatte med sportfunktion som var i gång så tog och fortsatte med den då.



Men det var 21  grader varmt också och mycket sol på ryggen kände jag att fick också.

Men väldigt krångligt var det att gå i dag måste jag säga eftersom det var avstängt precis över allt också
 till slut så lyckades man endå hitta.

Men måste säga att jag beundra dessa personer som verkligen orkar såna här saker först cykla en viss km och sen är det simmning som gäller och där efter löpning det är verkligen starkt gjort i mina ögon vet att inte ens jag skulle palla av att vara med på en sån här sak som sagt.

Men verkligen strongt gjort är det.


Men jag kände mig i alla fall mycket nöjd med min powerwalk även om kanske inte direkt köpte den bästa drycken men var så förbannat sugen på en cola när det är sånt här väder det är då som den är godast också.

Så en sån köpte jag i dag.

så hela powerwalken om man räknar med den på morgonen så är jag helt nöjd också.



Och resultatet på detta blev så här.


Start time 2013.08.25  10.59.09

Duration    04.00.36

Distans      22,87 km

Speed avg 5,7 km/h

speed max 40,9 km/h

Steg         25457,105/min

Kalorier    2 217,6


Så hela grejen känner jag mig väldigt nöjd med det enda som var lite jobbigt var att jag fick lite frossa

efter denna långa powerwalk men det gick snabbt över också i alla fall.

Och mycket nöjd och nyttig också .



Av anonym - 24 augusti 2013 21:46

Tyvärr vet jag inte vad km på denna powerwalk blev eller kalorier  det var bara stegen som jag lyckades nu med.

En väldigt behalig och skön promenad gick i en jäkla fart men det var skönt också samtidigt,

Gick fredhäll rålis norrmälarstrand karlberg hornsberg men har ingen aning om vad  km eller nånting så jag får vara glad att jag fick mina steg i alla fall och det är positivt.

Mycket knott tyvärr lagom med människor också för den delen.

Denna promenad blev bland annat för att rensa huvudet också så klart .

Men detta gjorde gott i alla fall tyckte jag.


jag gick ut i alla fall runt 19.21.26

och stegen på denna kvälls promenad blev också

11156 .


Tyvärr märkte jag detta när jag kom hem var nog en aning för snabb med att jag ville ut och gå.

men tog en bild från denna powerwalk också och den blev då så här,


 

Tog den i Hornsbergstrand som det heter.

En riktigt vacker sol nedgång också i kväll och det är bland därför som jag tycker om att gå dessa kvälls promenader som sagt.

Av anonym - 24 augusti 2013 21:35

Min andra akrivitet den vanliga ställde mig på vågen och hade gått upp 1 kilo men vet varför och det har med min röda vecka att göra går alltid upp 1-2 kilo då.

Jag tog och gick min vanliga runda med lite ny musik i öronen också till och med lyckades tanka in några låtar som jag ville ha till mobilen .

Men gick ganska fort i dag tyckte jag också att jag gjorde men det var bara behagligt som sagt.


Men resultatet blev så här i alla fall


Aktivitet  powerwalk

Start time 2013.08.24 15.38.06

Duration  01.37.42

Distans  9,88 km

Speed avg 6,1 km/h

speed max 26,0 km/h

Steg   10439


Så stegen känner jag mig väldigt nöjd med också för att vara denna promenad också.


Av anonym - 24 augusti 2013 21:25

Hade lite svårt att bestämma mig i dag om jag skulle till gymmet eller om jag skulle cykla.

men det lutade åt att cykla så då blev det men det var endå bra väder för detta också så klart så.

Men märkte att var några som kollade på min rumpa några gånger men det är jag van vid så det är sak samma.

Så det blev den vanliga vägen men blev inga bilder i dag .

Hade en sån energi  så jag kände att jag inte ville stanna och tappa denna energi som jag hade just då var helt full proppad.


Och resultatet  blev detta


Aktivitet Cykla

Start time 2013.08.24 kl 12.29.15

Duration 01.52.08

Distans    21,79 km

Speed avg 11,7 km/h

speed max 29,0 km/h

Kalorier    841,1


Lite sämre sen sist men det går och det är helt okey för min del.



Presentation


HEJ! en postiv glad brud med finskt blod och sisu och kan ha högt teprament Denna blogg handlar mycket om lite min träning resa, och andra roliga aktiviter och saker och har världens underbaraste kille som jag berättar om.

Men till som vill ner i vikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards