Alla inlägg under oktober 2013

Av anonym - 31 oktober 2013 23:30

Har tagit kvälls kapseln och det stramade lite smått till i brösten också men det förväntade jag mig att göra också så klart för den delen.

Men det överlevde jag men det går ju smått fram och det är ju det viktiga i detta också så klart.

Så småningom blir det ju att beställa en ny kur.



Av anonym - 31 oktober 2013 22:59

Valde i dag att en morgon för middags powerwalk inte direkt varmt var det men det fick gå åtminnstonde.

Men det var endå en skön lugn promenad i alla fall det kan jag inte neka till.

Powerwalks/promenader är så verkligen sköna och behagliga av sig måste jag säga att dom är.

Man tänker inte så mycket och tänker lite mera på sig själv och bara njuta av naturen som man promenerar i som jag gör även om man vill ha lite miljö ombyte så klart.

Man kan i dag säga att det är månadens sista powerwalks också till och med känns ganska konstigt hur denna månad har så fort egentligen också.


men den blev så här i alla fall och känner mig nöjd endå för att bli  runt 2 timmar som den blev.


Aktivitet powerwalk

Start tid 2013.10.31, 08.47.11

Duration 02.12.44

Distans   14,87 km

Speed avg 6,7 km/h

Speed max 46,1 km/h

Steg 15651, 117/min

Kalorier 1223.4

Detta var månadens sist promenad trots allt måste jag säga och tycker att denna månad har gått tok för fort på något vis.


Av anonym - 31 oktober 2013 08:45

Tog min easybust kapesel tidigare i dag med den andra medecinen för min ep som jag har.

Efter lite ändrig i i vissa saker så.

Men har inte haft någon värk i bröstet eller nånting så det är ju alltid positivt.


Av anonym - 30 oktober 2013 19:52

Köpte i dag ett par nya hörlurar i från kjellocompany  mina som jag hade har gått sönder,och fick slänga dom.

Men eftersom jag är så musik beroende som jag är så var och köpte ett par nya i Blå färg och passar perfekt till mig mobil också.

Men ska köpa ett extra par efter kryssningen till helsingfors. men i en annan  färg

fanns bland annat i grönt  gult rosa blått rött mm.

Kostade 129 kronor ungefär och inget farligt grym bas var det i dom också men är väldigt nöjd med dom också.

Har ju nu gett upp hoppet med att hitta hörlurar till min Nokia n8.

Testa för skojs skull men stog bara att det inte stöds ej så nu orkar jag inte mer med detta med leta något till den modellen.


Men kommer väl bli så småningom en ny och det ska vara en nokia lumia 900 eller tror den hetter 920 inte helt 100 %.

Av anonym - 30 oktober 2013 17:33

Det blev riktigt lång och behaglig powerwalk i dag ,även om det var grådaskigt men det fick gå i alla fall.

Var upp till fridhemsplan först för att köpa ett par nya hörlurar efter att mina förra rasade ihop men endå sensation att dom klara sig nästan 2 år.

Och dessa blev ett par blåa matchar till min mobil.


Men jag tog och bestämde mig för att inte ta denna promenad till fridhemsplan som en promenad så lät min sport funktion vara helt och hållet på så att allt stämmde i stället.

Och vare sig om det var bu eller bä till väder också bara att man har rört på sig också.

Men det är ju endå månadens sista promenad och detta så.


Men blev tyvärr lite förskräckt när jag såg att dom hade satt upp julgranen redan på fridhemsplan.


Så nu har blivit så här av denna sista.


Aktivitet Powerwalk

Start tid 2013.10.30, 12.50.18

Duration 03.11.52

Distans   18.57 km

Speed avg 5,8 km/h

Speed max 25,1 km/h

Steg 20333, 105/min

Energy  1 768,5


Men jag känner mig väldigt nöjd med detta endå och själv klart hoppas på ett bättre resultat nästa månad också så klart för det gör jag.



Av anonym - 30 oktober 2013 11:52

Har tagit min morgon kuren nu och hade inte speciellt ont eller,som jag är väldigt  glad över också.

Provade nu i morse en gammal bikini överdel och som satt perfekt på mig som gjorde mig väldigt glad också

kändes bra eftersom det är en av mig favorit delar.

Och några andra överdelar också som i dag sitter bra eller som jag nu provade på morgonen.


Av anonym - 29 oktober 2013 18:33

Var i dag till gymmet och fixade bland annat nya timmar till mig men nu 18 och men fick mig en funderare också samtidigt ,men beslöt mig för att ta dessa.

Sms.ade i går att min pt att jag hade ont i ryggen och kände mig ganska osäker på jag kunde komma, men  det kom ett sms att han hoppades på att jag skulle komma så jag blev övertalad  men det kändes endå bra .

Och jag fixade nya pt timmar och det blev 18.

Kostade nästan 10 000 kr men vill man komma i mål så vill man och då ska man inte ge upp,har gjort såna tabbar förut och aldrig mera i mitt liv att jag vill hellre att få saken klar än att komma i svackor etc etc.

Men visst det blir en utmaning samtidigt även om det är en ge tid resa och ingen stress för det är något som jag inte skulle få och som var viktigt.

Men det är jag något gör för min skull och ingen annan och vill komma i mål med det hela också så klart,

Visst har lova mig själv att om jag känner att kroppen behöver vila så kommer den att få det också  där ju något som är viktigt och tänka på mig också klart.

Och sen kommer allt få kost plan nu också  så det kommer nog att bli bra med detta också.


Jag har ju en underbar pojkvän som stöttar mig detta också det vet sen vad jag samtidigt att han är orolig för mig också har bett mig att ta det lungt på gymmet också men ska försöka hitta en balans där .

Med tanke på att det har svartna för ögonen ,och sen hur mitt blodvärde är också så har han börja be mig att ta det lungt också.

För det måste man ju också innan kroppen säger i från.


Men det blir både spännande och roligt samtidgt så och intressant också tycker jag.


Men i dag så blev det att ta mått på mig från topp till tå och berätta hur detta skulle läggas upp så jag antar att det hela kommer startas från och med nästa vecka då.

Så bara att ladda upp denna vecka så ska det nog fungera som sagt.








Av anonym - 29 oktober 2013 11:18

Har börja inse vissa saker om mig själv  känns har ju haft lite svårt och somna dom här senaste veckorna.

Mycket funderingar men har bara och berättar om dom som jag.

Men nu är det mycket med träningen som jag har funderingar över och hur jag ska orka med detta egentligen.

Är lite rädd för mig själv eller närmare blev det när jag fick veta om mitt blodvärde ,och det som var det dåliga var att jag inte fick någon förklaring på vad det handla om om det var högt eller lågt.

Men som har påverka mig med att jag inte har  våga ha tagit i på samma sätt som tidigare,utan att det har svartna till.

Och att man måste andas ordenligt många gånger för att få mera energi i det hela också.

Älsklingen vet jag har blivit orolig över mig det är något jag har fått bevis på också så klart, vet inte vad han kommer säga om mitt nya med 18 timmar i stället för 12 timmar i stället.

Efter jag allt har berättat och sagt till honom om detta hur det har gått för mig och hur det går på träningen åtminnnstonde när det gäller mina pt timmar.



Sen hade jag fundera på att ta det lungt i dag och bara ta en promenad för att kroppen ska få vila hade endå ont i ryggen vet om det är nerv som ska spöka eller om det är något annat kom i går kväll i alla fall.

Ta en powerwalk för att inte bli helt stilla sittande eller.

Men han tyckte att det var bättre att jag kom dit i stället och så skulle han kolla på ryggen och hjälpa mig med den i stället med försöka klura ut vad detta kan vara så klart.

Men misstänker att jag har en nerv som kom i kläm i går efter dans passet eller mitt i passet kan hända också .

Så är det med första punkten.


Men är rädd för att ta i för mycket så man svimmar.



Sen andra punkten som jag fundera på i går när jag sms.a med kompis eller som kommer med på helsingfors kryssningen nu den 8.11 nästa veckas fredag.

Går ej in på detaljer men kanske inte riktigt tänkt eller planera som hände på tallinn kryssningen sist.

Med att försöka pussa mig även om jag har berätta jag inte är så attraherad på det sättet.

Önska i bland bara att människor förstog att man inte alltid är intresserad på samma sätt som den andra är.

Vi kommer ju endå bra överens och det är ju det viktiga som sagt.




3. punkten.

Skor så klart high heels har jag för mig dom kallas hittade ett par snygga i går men  funderar på om jag verkligen skulle kunna gå i såna en platå på 5,5 och en klack på 15,5 eller om det 16,5 höga.

Kommer väl bli lika lång som älsklingen antar jag med dessa också.

Men kommer  nog vänta med dom också så klart det har jag beslutat efter lite saker som sagt.



4. Tränings kläder:

men från hm så klart och underkläder för att ha på träningen är ingen som vill använda samma under som har vardagligen som på träningen är om det är typ samma modeller.

Fast det är mer tränings under kläder så klart som det handlar om då.




5.Mera makeup foundation concealer bland annat också mer ögonskuggor rouge borste och en ny pensel för ögon skugga.








Presentation


HEJ! en postiv glad brud med finskt blod och sisu och kan ha högt teprament Denna blogg handlar mycket om lite min träning resa, och andra roliga aktiviter och saker och har världens underbaraste kille som jag berättar om.

Men till som vill ner i vikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards