Alla inlägg under december 2013

Av anonym - 15 december 2013 23:27

En liten annorlunda kryssningoch kanske inte direkt som planerat,kände att jag inte hade något hjärta att lämna älsklingen hemma .

Kände verkligen att jag inte hade något hjärta till det,men han bad mig att åka endå så gjorde det.

men jag såg verkligen att ha bra kontakt med honom hela tiden och någolunda regelbunden kontakt också så klart för det är något som jag alltid vill ha också.

men måste säga och kände att han övervakade mig också .

Det kändes ganska konstigt att åka en 23 timmars när man är van vid 40 timmars var en liten annan feeling än vad det annars är på dessa.

men ett jäkla drag i alla fall och mycket folk david lindgren som uppträdde också ,snyggare ut live än på tv tyckte jag också.

Uppträdde med nån ny singel som han inte hade släppt ut ännu och sen var det nån should it out och skyline också uppträdde han med.

Och det vanliga att nån medel ålders man vilsade när jag gick förbi också .

Jämförde lite med baltic prinsess och galaxy går lite långsammare än vad denna gör som sagt,för jag tyckte ju att det svish på sommaren när jag for till sommar villan hann ju knappt i svenska skärgården innan man var på ålandshav också.

Men annars var det en helt ok kryssning.

Kanske inte mycket till sömn missade frukosten också till och med då var vi redan vid mariehamn.

Så det jag åt på båten var då  i går 1 baugette med skagenröra , 1 yoghurt och 1 muffins (fazers inge vidare.)

drack 1 barcaradi och nån energi dryck.

och sen i dag

1 baugette med ost och skinka 1 kopp kaffe till frukost  och eftersom det var en sån jobbig kö så fick det bli

kopp kaffe och 1 muffins dumle  senare.

Så att jag fick i mig mina 2 koppar kaffar.


Unnade mig parfym    kommer senare en bild på förpackningen.

Det var en sån underbar doft på denna så jag bestämde mig bara för att ha denna som jag kan variera med.

Kompisen var nog smått tveksam till denna men jag tyckte grymt mycket om denna i alla fall och den var ju till mig också så klart.

Använder annars en med vanilj doft också men känner att jag behöver någon och variera med som sagt.




Av anonym - 12 december 2013 22:05

I stort  andra dagen som jag är på ett riktigt ur uselt humör om man säger så.

hade inte denna jobbiga förvaltare som jag är tvungen att ha  inte hade kommit hem till oss i går så hade jag varit på bra humör.

Men hon kan verkligen förstöra ens humör.så jag är på skit humör i stort sätt hela tiden nu.

Sen i förgår skulle jag egetnligen har varit på kryssning men först fick jag ett anfall på morgonen och var ett ganska sent på morgonen och sen på kvällen komm ett också.

I vaket tillstånd och detta inträffar så fort jag ska träffa såna som jag har svårt för.

Men i går gick den här förvaltaren över gränsen och nu ska hon fan få tillbaks skitet också ,tål inte vad dom helst och tål inte bli behandlad hur som helst eller.


Sen i går gjorde min älskling sin fot operation och den gick bra men har väldigt ont så klart min stackars älskling det märker man så man frågar lite då och då hur går det.

Jag kan i alla fall tänka mig att det känns skönt att han har fått detta överstökat nu också.  

Det skulle jag ha tyckt i alla fall måste jag säga  att det har.

Men visst jag  frågade till och med älsklingen om han ville att jag skulle stanna hemma  frågade honom på måndagen detta.

Men det var ett absolut nej att  jag skulle åka men så blev endå inte så i alla fall eftersom jag fick 2 epelepstiska anfall samma dag.

Förstår inte varför eller hur det kom sig att jag fick 2 stycken anfall eller så klart.

Den jag  fick i vaket tillstånd var hemma hos syrran  ganska otäckt om man säger så då men men.

Så älsklingen tyckte då att var lika bra att jag stannade hemma undra hur det annars hade gått på båten om man säger så då .



Av anonym - 9 december 2013 22:48

Var i dag och hämtade  ut mina andra par high heels som hade kommit, 257 kronor.

Så det blir nog att beställa ett par i taget om man vill ha mer billigare alternativ på det så klart.

Har ju några par till att skaffa.

Tror det är 4-5 stycken till så har jag matchande skor till klänningar i likanade färger.


Men dom här är grymt nöjda med i alla och den blåa  färgen på dessa high  heels också och vid tårna var dom en aning bättre än dom andra eftersom dom var lite smått spetsiga och det var inte dom här.

   

utan fot                     Med fot.


Blev väldigt förtjust i dessa i alla fall det kan jag inte neka till att jag blev.

Dom andra kommer blir ett par svarta beige fuisha, guld,lila.

Ja det är väl dom färger som jag kommer att införskaffa i alla fall och har bestämt mig för.

Kommer säker flera men det blir nästa år.


Av anonym - 9 december 2013 12:39

Halloj


Sov som en stock i natt och vakande 10.03 ,sovit gott men lite oroligt i alla fall,och det hoppas jag kommer sova gott på färjan i alla fall och inga stormar för det vill jag inte ha.  

Ska bli skönt att komma i väg,miljö omväxling och bara ta hand om sig själv kolla på bond har ju A hytt,och som har tv.

Så ska göra en mys kryssning av det hela gott.

Kommer ha med mig surfplattan ,ta en myspromenad inne i helsingfors vad mer kan man begära,ha en extra tanke på min älskling som kommer vara på operationsbordet är orolig.

Det här blir min sista med tallinksilja för detta år ,och sen min första med vikingline om ett par veckor eller vid ny år där i alla fall.

Med kompisen.


Sen nästa år blir det kryssningar med älsklingen det blir gott ,har fått vänta otåligt också på detta.

Och sen ska jag göra lite förändringar också så klart inom allting också så klart.


Så denna knäppa förvaltare håller truten och inte för pestar mig eller hjärntvättar mig,käftar mot hela tiden för hon ska fatta något.

Försöka få mig på bebis nivå med att tro att jag inte kan något själv som jag kan.


nu ska jag snart till gymmet och pt.n i alla fall innan kryssningen sen hämta ut mina blåa high heels som planerat.

det billigaste hit tills 248 kr totalt.

Och som sagt nu ska  efter detta paket med klänningen och dom andra high heels så ska man minska på allt.



LISTA:

1. kunna börja betala  räkningar till min mamms (ingen  falsk förvaltare)

2. Kunna börja på min diet som min pt. vill att jag ska börja med nu

3.Laga maten och kasta in mat lådor i frysen.

4. Ta det lungare med kryssningar behöver inte åka varje månad.

och speciellt nu om man ska få en egen lägenhet som jag hoppas snart på också.


Detta är mitt nyårs löfte till mig själv nu efter sista paketet.


Av anonym - 9 december 2013 00:02

efter har umgåtts med kompis ett par timmar i dag att för att denna kryssningen kommer jag åka själv på.

Misstänkte att det nästan skulle bli så här helt ärligt men.

Men vi var in till stan och försökte ändra datum och saker så klart,men när allt var då från 2514 kr uppåt.

Nå  men men bestämde mig för att jag tar och åker denna själv ,och ska göra en mykryssning av det hela också

för det ska jag.

Köpa lite nötter upp till hytten och sen kurera mig med att kolla på bond  har ju tv i hytten också.

Fick ett sms av älsklingen i kväll runt 19.35 som nästan fick mig och gråta när han han skrev  gumman jag har ju dig och då insåg jag faktiskt hur viktig jag är för honom.

Visst ett knasigt år har man haft och som gjort att man inte har setts så mycket men det har ju funnits sina orsaker också.

Men som han sa att det kommer finnas mer tid till oss sen har gjort sin operation på sin tass.

men känns väldigt gjort att det börjar ändras på det också.

Men detta sms det fick mig verkligen och in se saker ,det gjorde det verkligen.


Så har varit på bra humör hela dagen i stort sätt också för det har jag, i morgon blir det gymmet men ingen dansaerobics ännu för min avslitna muskels skull.

Men jag hoppas att kommer kunna snart åter upp ta detta längtar till dansaerobicsen det gör jag.



Av anonym - 7 december 2013 22:45

Det blev en sväng till min syster i dag, men inte mycket av systersonen som man fick precis.

Berätta för henne mer om mötet med min förvaltare och visade en bild på henne ,också och syrran hade gissat rätt om henne till och med och berätta vad jag tyckte och tänker är ju inte så direkt förtjust i människan eller tycker närmare är jobbigt i stort sätt mera än något annat.

Det var meningen att vi skulle bara pepparkaks hus i dag,inte för att jag bryr mig så mycket om detta med pepparkaks hus och saker precis.

Gör det mest för systersonens skull i stort sätt och sen att det har blivit en jul tradion också så bäst och hålla sig till den också så klart.

Halt och vedervärdigt också hatar vintern som har kommit nu.


Börjar känna mig orolig över min älskling också som ska göra  operationen om ett par dagar kommer känna mig ganska nervös vare sig om jag åker själv eller inte.

Men så är jag nervös endå,pratade lite med syrran om detta också så klart så det lungande mig lite så klart.



Av anonym - 6 december 2013 23:35

Nu går det verkligen inte att säga att vintern har kommit,usch inget som jag tycker om men man har inget annat  val precis,hade man haft så mycket pengar så hade jag redan rest bort sen länge det är en sak som är säker i alla fall det vet jag.

Och sen är det nu osäkert om kryssningen blir av också så klart,så man får se hur det blir med allt.

Vet inte eller om jag  vågar åka direkt själv eller nu med tanke på att man har haft lite mera anfall än vanligt nu än vad jag brukar ha för den delen också.


Förbannad på min förvaltare som ringde i dag och väckte mig,så jag blev grining och irriterad för den delen också.

Eftersom jag alltid vill ha lung och ro på morgonen också .

Sen började det snöa mitt på dagen också gjorde det, så man blev osäker på vad man skulle ha på sig också så klart.

Det blev tre dubbla tröjor  kändes som man inte hade något annat val måste leta fram min vinter jacka vad jag nu har gömt den.


Sen betalat en räkning i dag har jag också gjort ett missat paket från H&M stör mig bra gör det i alla fall.

Att jag glömde hämta ut det.

Har förvaltare som jag stör mig på också har jag det kan jag inte neka till att jag gör eller för det gör jag.

Har redan sagt till mammsen att jag inte vill ha längre ha henne.

Med tanke i från början så var det en good man som jag vill ha och som jag önskade mig.


Sen i dag på gymmet så snackade med pt.n eller närmare behövde lite råd om det här med vad för sorts mat och såna saker eller dessa saker som jag har reta upp mig på närmare.

Det lättade lite i dag och har bestämt mig som han rekomedera och så ska jag börja göra nu också.

Det här med matlådor och som man sen fryser in.

Man gör typ 10 mat lådor så har man för 10 dagar det tror jag faktiskt skulle fungera för mig det känner jag på mig att det skulle.

Och sen börja handla på willys också så klart,försöka handla för runt 250 kr.

Sen spara det som blir över så här gjorde jag när jag bodde med då varande sambo och fungerade mycket bra också för den delen också.

Så det ska jag ta och göra igen har jag bestämt mig för.

Men eftersom det är lite kryssningar/paket/räkningar/skuld som måste betalas och vissa av räkningarna är jag rätt efter med också till mammsen så är dom rätt viktiga också.

Så att jag ännu har en mobil också som man kan använda.


I morgon ska jag över till syrran och baka pepparkakas hus med henne vet inte om jag  har sån större lust att baka eget precis men.

Eftersom dom husen jag lagade tidigare var ju till min då varande sambo som fyllde år detta datum också så klart.

Så var det som födelsedags present med en födelsdag fika samtidigt också.

Men men nu är det annat.

Så jag får se hur jag ska göra är inte så pigg i alla fall.


Älsklingen var på julbord i dag också ,han var lite rolig samtidig  eftersom jag skickade en bild på viking grace till honom härom dagen och berättade att han INTE behövde förklara varför den låg i hamn men så gjorde det han endå men det var gulligt  gjort i och för sig måste jag säga att det var.    

men berätta för honom att jag var lite avis på dom som fick göra en sån kryssning har alltid vela göra en sån nämligen.

Hade man haft dom pengarna så hade jag gjort denna det vet jag.

En typ 40 timmars men till åbo man åker med kvälls båten så är man i åbo under dagen och sen hem med kvälls båten igen.

En sån skulle jag verkligen vilja göra dessutom är ju åbo en mysig stad så här års också för den delen.

Om det är snö så klart.








Av anonym - 5 december 2013 16:48

har i dag införskaffat såna saker som jag har behövt.


Hår schampoo,och balsam ,ansikts scrub peeling,eyeliner ,lösnaglar (för att jag ha börja bita på naglarna)

Tamponger för att röda veckan kom.

Och har nu räkna ut hur mycket jag kommer att ha på kryssningen också så det ska  fungera.

Är lite sur på den här förvaltaren som jag har,efter fikan om man säger inte på den här som tar hand det  här med lägenhet som ska kollas upp och hoppas på att jag får en snart också så klart.


Så i går beslöt jag mig för lite olika saker i går att börja lunga mig med kläd köp och ska bara hämta ut allt som har kommit till posten.

Sen satt upp datum på dom pengarna som min mamma ska ha för mobil räkningar och sen skulden så det är klart.


Jag har lätt tappa kontroll när jag inte har nån kalernder och det änu för ett par dagar sen som min börjades kunna användas efter den 25 november.

Så nu är jag på väg tillbaka där jag var som sagt.

Och ska nu komma i gång med allting igen också det, och lättare nu när jag har kalendern igen och lättare att planera allting också.

Och komma tillbaks i mina rutiner också så klart.

Det ska bli skönt nu och göra också efter ett jobbigt år,också och denna advokats tvist håller ännu på också så att jag har ledsna.


Inte beställa mera  kläder på ett bra tag nu har bara 2 paket kvar nu och som ska hämtas ut om 14 dagar.

Alltså efter kryssningen någon gång.

Sen ska jag inte beställa något mera eller och ska jag det så ska det verkligen vara något som jag vill ha och kommer ha användning för också.

Men nu måste jag först få bukt på mig i själv och få i gång allt och på det sättet som jag hade också så klart .

Så att jag kan göra allting .



handla på willys typ en gång i veckan och köpa det som jag behöver  eller in på lidl och handla fungerar ju också så klart.(här på fridhemsplan)

Lägga undan till räkningar allt det som mammsen ska ha och så ska dom få en summa också här.

Ska försöka nu börja som jag hade tidigare också.

Så att jag kommer upp på fötter igen på något vis nu.

Än att bara köpa kläder hela tiden visst tränings  byxor behövs ju köpas då och då också så klart.

Men fin kläder behöver jag inte mer nu.

Några high heels kommer det väl att bli och 1 par 1 gång i månaden och inget mer ska minska på allting och sen spara pengar ska jag också göra till utomlands resa men det har jag ju börja med också.

Men malta får vänta hördet ordet malta på tv.n i går i något program och började nästan gråta när jag fick se lite bilder eller video där i från på tv.n insåg hur mycket jag saknar den ön men ännu för känsligt för min del att åka dit än så länge också.

men spara pengar har jag kommit i gång med nu och det känns bra också så klart.



Presentation


HEJ! en postiv glad brud med finskt blod och sisu och kan ha högt teprament Denna blogg handlar mycket om lite min träning resa, och andra roliga aktiviter och saker och har världens underbaraste kille som jag berättar om.

Men till som vill ner i vikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards