Alla inlägg under juni 2013

Av anonym - 30 juni 2013 23:58





Frukosten 08.00 PIP

1 macka rostad med ost

2 Koppar kaffe med mjölk





1 stor glas vatten



Lunch kl  15.00 PIP

1 Macka

2 Stora glas iskallt vatten






Middag kl 16.30 PIP


Sushi 9 bitars

2 Stora glas iskallt vatten

 


Klockan 22.00 PIP

lite mjukglass

1 glas iskallt vatten

Av anonym - 30 juni 2013 23:06

God kväll!




Var i dag och hand Mjukglass smet  och med favorit smak choklad själv klart,bästa jag vet som sagt.

Men den var väldigt god och den var som sån ska vara också angående konstistens och choklad smak också,

Den var ganska mättande,också för den delen men rekomenderar denna smak varmt för er som älskar choklad också.

En ganska bus enkel grej hälla ut smeten från paketet och sen  vispa den 2-3 minuter och lägga in frysen och låta den vara 3-4 timmar.

Ska sen och  prova dom andra smakerna också så får man se hur dom är också man kan aldrig veta för ens man har testa.


Sen snackade jag med mammsen i dag och kollade upp priser till Åbo med Baltic Prinsess  och 1 hytt för att kunna ha mitt bagage i så man slipper springa runt med dom.

Så kanske blir att jag drar till finland den 17 och bestämt mig för att vara en vecka borta tror det blir lagom tills min Pt är tillbaks också.

Men helsingfors kryssningen måste bli av i alla fall så är det bara och det tänker jag var på mitt ex med precis samma som med viking grace.(enda färjan av vikingline som faktiskt intressera mig annars tycker jag att det bara skrothögar hela bunten)

Till och med Tallinksilja har ju bytt ut alla sina färjor till nyare förutom dom till helsingfors.





Här är en bild på denna för packning med mjukglass och choklad till er choklad älskare precis som jag är

också.


 

Den var riktigt mums mums tyckte jag.

Av anonym - 30 juni 2013 15:47

Lite kyligare i dag än i går och borde ha haft på mig lite varmare kläder än i går dom påstog att det skulle vara sol precis som i går men det var det ju inte.

Men det blev en powerwalk och den var lite snabbare än i går till och med hade räkna med tre timmar men det tog mig två timmar.

Får se hur morgon dagens powerwalk är då om den är tre timmar eller inte.

Men detta är månadens sista  powerwalk i alla fall mer än det kan man inte åtminnstonde inte säga i alla fall.

Sen i morgon kommer jag skriva upp alla min tränings pass som man har utfört denna månad och det innehåll som finns i denna sports tracker också.


Av anonym - 30 juni 2013 14:27




Här kommer ny bild på mig sen förra gången jag satten men nu blir det 123.

Och det blir för den äldsta sen nyare och den nyaste.



Bild 1.                                        Bild 2.                                        

    



Bild 3.

  


Så här är det nya bilden.

Av anonym - 30 juni 2013 09:05

in till hm sida och beställde 2 nya tränings Bh. inkl en midjeväska för mobil och nycklar bättre att han sånt lite mer sym undan än att ha dom viftandes framför sig.

Men vad gör man träningskläder blir ju utnötta till slut och tappar formen också på topparna och vad det nu kan vara som gör det till slut obekvämt.

I alla fall så dessa 2 sport bh.n blev 1 grön och 1 rosa i alla fall men fina färger ,men mitt besekd på hm på hur mycket jag har köpt i år är inte klokt men men.

Tränar man mycket så vad gör man om man säger så då blir det då och då lite köp för just detta.



Av anonym - 29 juni 2013 23:57

Det enda jag kan skriva om angående min matmeny i dag är det





Frukost 08.44 PIP

2 rostade mackor med ost

2 koppar kaffe med mjölk




Lunch  fusk




Middag  kl 16. 30 PIP

2 Havrescones

2 Morotsbröd med ost



DRYCK:

10  Glas iskallt vatten har varit mera törstig än hungring i dag men hade vad gör man när apriten var på noll.

Av anonym - 29 juni 2013 23:31

Det blev i  dag 1 tre timmar powerwalk, det var 21-23 grader och gassande sol    var ju nästan redan svettig när jag kom ner till Hornsberg till och med och önska att jag hade tagit med mig en vatten flaska också så klart för det hade behövts.

Och fundera på att handla en liten magväska för min andra  juppi och sen nycklarna och som skärp för mina byxor som är lite stora hade fått vika upp byxlinningen i dag för att dom skulle hållas på mig.

Men jag har ju en go pt som tipsa mig att inte köpa för mycket på en gång och det har han rätt i.  

Eftersom jag är en expert på att köpa för mycket på en gång närmligen när det gäller kläder som sagt.

Tillbaks till min powerwalk i alla fall, så det blev den vanliga rundan  och i lagom takt också  så att man orkade med hela rundan också in till stan och sen västerbron etc etc.

(visst klagar inte på powerwalken i går från Brommaplan till Drottningholm som jag la in bilderna på.)


VÄRK:

Men tyvär det som jag kände av i benet var att det i höger ben och det kom värk och samma värk som 5.5 när jag cyklade en cykel tur.

Alltså så jag hade sträckt nån muskel och fy vad jag ville svära på finska när jag kom upp på västerbron.

Men det hade endå inte hjälpt så mycket endå det vet jag att det inte skulle ha gjort.


Jag tog i alla fall lite bilder i dag i från min powerwalks  det blev närmare 3 bilder.



  Stadsgården och lyxkryssfartyget AidaBella


  Gamlastan och Birger Jarl trist att dom tar ur denna ut trafik

måste jag allt säga att jag tycker även om jag inte har åkt den själv.



 

Och bilden över Riddarfjärden som jag tog när jag var uppe på västerbron.

Och då hade blivit lite mera molningt just då.



Men förutom att solen gassade och man var törstig som en gnu och värk i benet så har promenaden behalig

när man väl inte kände av denna värk mera.


Och sen som av slappning när jag kom hem efter min 3 timmar Powerwalk så blev det

lägga sig Fredhällsparken och bara slappa i solen och läsa min bok som jag håller på med.

Och fick lite färg eller en start  färg var lite röd när jag kom hem  på grund solen .  

Själv solbrännan var inte så trevlig eftersom den svider lite nu men endå behagligt att bara slappa som avslutningen efter min Powerwalk.




Av anonym - 29 juni 2013 19:07

Valde tidigare i dag att ta och berätta för min  om detta om gårdagens och hem vägen.

Det har ju med och göra att vi inte är i samma ålder och jag har ju vuxit i från detta stadie så många killar som möjlig men för den här personen är det tvärtom eftersom det är kill kompis.

Visst jag vet att jag är lite fin känslig av mig.

Men för ett par veckor sen berättade jag för min kompis som då gjorde ett snesteg med att göra bort sig lite men det är en annan historia än om det som jag ska berätta nu så klart.


I alla fall berättade jag för kompisen hur jag reagerade i går och med att bjuda hem sig själv till nån annan utan att fråga om det är ok för den andra personen,för det är ju något som jag tycker att man ska och kunna respektera och accetpera detta också.

Vänner ska ju kunna respektera varandra också även om det andra inte har tid sen efter det som man har gjort upp om och göra.

Så jag fick först ett surt sms, men det brydde jag mig inte så mycket om eller,bara jag fick berätta vad jag tyckte det är liksom det viktiga ur min syn punkt som är lite äldre också,och har kommit  ur 20-29 sträcket nu

och ser saker på lite annorlunda sätt och min kompis är fortfarande ung.

Visst det löser sig alltid på något vis.

Men ba min kompis i alla fall att lunga sig och fråga mig om det passar att man hänger med mig hem skulle underlätta mig lite och sen min papps också som har blivit några gånger ett frågetecken.

Usch detta in lägg låter som världens gnäll kärring,men det här är bara hur en människan ska förstå lite och hur.



Haft annars kontakt med mitt ex i dag också när jag var och sola chattrade lite på kik, och märkte nu att min ordkatalog på mobilen är helt  dum i huvudet skulle skriva fundera och blev dundera och vad dundera är jag inte en endaste blekaste aning om vad det kan vara.

Så min ordkatalog har inte vart riktigt som den ska vara om man säger så då.

Men jag är glad att mitt ex är på bättre humör nu i alla fall men håller tummarna för hans vän i alla fall,  









Presentation


HEJ! en postiv glad brud med finskt blod och sisu och kan ha högt teprament Denna blogg handlar mycket om lite min träning resa, och andra roliga aktiviter och saker och har världens underbaraste kille som jag berättar om.

Men till som vill ner i vikt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards